onsdag 7 maj 2014

Vardag

Idag har varit en väldigt, väldigt vanlig dag. Inget speciellt har hänt att berätta om.
Ingen lunchlåda så jag köpte käk nere i cafeterian på bottenvåningen idag.
Fick så lite mat att jag blev sur. Snåla Sodexo tror att de ska tjäna pengar på att ge mig och andra kunder undulat-portioner för 79 spänn..?

Jag orkade inte säga till att de skulle hälla på mer - det har jag gjort de tre föregående gångerna och de verkar inte fatta, men nu tar jag mina pengar ner till Subway´s istället som ligger 20 meter härifrån. Jag har bara inte orkat sätta på mig jackan hittills.

Måste skärpa mig med att ordna matlådor såklart....jag vet.

Men nu är det så här att jag har idag lagt en stor, saftig, hemmagjord pizzabit i en lunchlåda i kylen. Den är proppad med grönsaker och skinka och dryper av prästost blandat med cheddar.

I morgon kommer den vara huxflux borta. Jag misstänker 19-åringen för att länsa våra lådor på nätterna men jag kan inte gärna lägga råttfällor i dem ellerhur? Eller kan jag det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar