torsdag 8 maj 2014

Fy.

Idag var jag tvungen att göra en pytteliten presentation under ett möte på jobbet.
Alltså verkligen p.y.t.t.e.l.i.t.e.n. - Jag skulle bara berätta lite om mitt område och göra det väldigt kort.

Jag var inte förtjust kan jag säga, men å andra sidan var det helt okej att göra det - så märkvärdigt var det inte. Klart jag blev lite nervös, det var ju ändå några stycken som skulle lyssna, men det gjorde inte så mycket. Eventuellt darr på rösten brukar gå över när man blir lite varm i kläderna.

Nu ska ni få höra en märklig historia.
I morse när jag stod och krafsade öronen rena med tops så fick jag helt plötsligt ret-hosta av det så in i norden. Tårarna sprutade och jag var tvungen att dricka vatten.
Efteråt var jag lite raspig i halsen.

Och nu kommer det konstiga...När jag skulle börja prata på mötet så gjorde min lilla nervositet att det där krassliga stället i halsen svullnade upp och jag bara pep fram det jag skulle säga.

Alla måste trott att jag höll på att svimma av skräck eller något. Jag typ väste och pep fram det jag skulle säga och det svullna gjorde att jag blev alldeles andfådd. Det måste ha varit rätt plågsamt att se mig...jag vet ju själv med mig att jag byter kanal om det kommer en ny väderpresentatör...

Herregud säger jag bara...vilken underlig upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar