måndag 12 maj 2014

Rötägg.

När jag skulle åka hem från jobbet idag så stannade jag häpet till när jag kom till parkeringen.
Något var fel. Jag stod och gapade som om jag såg en naken karl - men icke...



Ett rövhål hade snott mina nummerplåtar!
Jag storknade nästan på mitt eget spott, så arg blev jag.

Typiskt så besöktes vi av Hongkongs premiärminister idag och det har kryllat av poliser och säkerhetsfolk - var var ni? Ni bara låter en bil-terrorist springa lös???

Hur som helst så ringde jag polisen och anmälde dem stulna och fick dem efterlysta. Sedan svängde jag förbi Sollentunas polis och satt där en liten stund.


Och roade mig med lite civil olydnad. (Man fick ju inte använda mobiltelefon)

Och så svisch fick jag provisoriska som jag travade ut till bilen med.
Där slog jag mig för huvudet - hur dum får jag vara? Jag hade snällt betalat parkeringen där fast jag inte kunde få böter?....

Hur som helst kan jag lugnt bjuda på de kronorna. Jag slapp betala de 180 spänn till bylingen för plåtarna som de egentligen kostar.
Länge leve sjyssta människor - ska bli en bättre själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar