onsdag 21 maj 2014

Gräsänka

Imorgon åker gubben på konferens. Han åker på torsdagen och kommer hem på fredagen.
Fråga mig inte vart han ska - det visste jag inte förra gången och det vet jag inte nu.
Jag är inte så specifik som andra. Det behöver inte vara en dålig egenskap.
Andra vet Sjövalsens konferenshotell, Båtgatan 12, Västerås samt avgångstid och ankomsttid hem.
Jag vet: åker på torsdag till svensk stad/kommun - kommer hem fredag.

Nej, jag bryr mig inte mindre - jag förvarar endast relevant information.

Det var hur som helst inte det jag skulle tjata om. Jag skulle bara informera Mattew McConaughey att han kan komma på torsdag kväll runt nio så bjuder jag på kaffe och choklad. Och alla ni som sätter tungan i halsen - lugn - han är mitt frikort.
Vi ses då, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar