fredag 9 maj 2014

Stackars..

Jonas var och hämtade ut sitt nya pass hos polisen idag.
Han var inte nöjd.
"Jag ser ut som en rysk straff-fånge" sade han med neddragna mungipor.
"Får jag se" sade jag och tog passet.
Jag tittade noga på fotot på den man jag valt att dela mitt liv med. Sedan vek jag mig dubbel av skratt...

Kortet var taget lite underifrån och en av hans hakor var enorm och bredde ut sig över bröstet. Ögonen var bara små springor.
"Fick du inte ta om fotot?" frågade jag
"Nej, de sa bara att det var klart"
"Alltså du ser ut som en skurk - björnligan, du vet?"

Ja jag vet att jag var supertaskig - men jag sa faktiskt att han borde vara glad. Själv ser jag också för jäklig ut i passet och det är den bistra sanningen, jag ser helt enkelt ut som den uppblåsta paddan på fotot - han ser åtminstone tre gånger så bra ut i verkligheten....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar