söndag 11 maj 2014

EU-mello

Allvarligt talat - Eurovisions-mellon blir bara längre och segare för varje år. Det ska spelas och det ska telefonröstas och det ska sedan delas ut röster av precis varenda litet land som inte fanns på kartan när jag gick i skolan.

Inte konstigt att elever tycker de har enorm press på sig idag - jag och mina fellow-dinosaurier i min generation var så nöjda med Sovjetunionen och Jugoslavien så, stackars dagens ungdom.

Kanske blir nästa år första året jag bara skiter i att titta. Jag verkar ha gått från stort fan till ointresserad på dessa tjugofem år jag har hängt med.

Annars tyckte jag väl att rätt låt vann. Sanna hedrade oss med sin tredjeplats och i övrigt kändes det som en rätt kul röstningsomgång. 

Vinnaren var ju supergullig i sitt skägg, men så historisk som alla tjatar om att hen är vet jag inte om jag håller med om. Dana International var väl ändå först på plan? Eller har jag missat något? Är det kanske det kvinnliga skägget som är historiskt?

Jag hänger ändå med i jublet - kanske kan dämpa rakningshysterin för oss kvinnor. Mustasch lär ju dyka upp snart har jag förstått med stigande ålder...

2 kommentarer:

  1. Icke att förglömma vår egen Christer Lindarv och polaren med La dolce vita! Var inte dom också med?
    morsan

    SvaraRadera
  2. Du har ju stenkoll för att inte vara intresserad..:) Jovisst var de med - visserligen endast i Svenska jippot, inte Eurovisions-fadderullan....

    SvaraRadera