lördag 31 maj 2014

Ensamma

Så har svärföräldrarna åkt hem efter tre intensiva dagar här på Öland.

Första dagen åkte vi in till trevliga Kalmar och flanerade.
Vi har framgångsrikt lärt Svante hur man drar med sig farmor in i affärer och tigger nya kläder - här på stadium och ny träningsoverall...


Bravo, min gosse.

Sedan åkte vi förbi en plantskola och köpte blommor för att ha på vår altan så att den skulle se lite mänsklig ut.

Jag planterade och planterade och jag tror att mina naglar är permanent svarta nu. De går inte att tvätta rena längre.

Jag manifesterade än en gång min underliga smak och köpte en blå groda jag gillade. Jonas höll häpet tyst...


Svärmor utbrast gillande: äntligen en schysst askkopp!
Mmm...det kan hon ju tro att hon får göra...

Sista dagen åkte vi och spelade minigolf.


Det urartade självklart och anklagelser om fusk flög fram och tillbaka.
Jag tog det med ro eftersom jag vann.

För att lugna ner alla upprörda känslor tog jag med förlorarna på kondis och tröstade dem med socker och fett.
Svärmors och svärfars fuskanklagelser mot mig tystnade också till slut. (Kanske någon liten sanning låg i dem - men sanningar är lite överskattade tycker jag. Vinster smakar godare faktiskt)

Sedan avslutade vi dagen på restaurang "sea & salt" och så åkte de hem.

Vi åker tillbaka imorgon...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar