torsdag 1 maj 2014

Valborg

Så var valborg över.
Vi var hos vänner och käkade och gick sedan till brasan med ett gäng förväntansfulla barn.

Jag var väldigt belåten över mig själv att jag lagt mössa och vantar i handväskan. Någon hostade i armvecket och flåsade fram "tant-varning" åt mig. Avundsjuka såklart, jag fortsatte vara belåten.

Brasan var magnifik - det flög miljoner glödande gnistor från den och folkmassan runtomkring slog frenetiskt på varandra för att inte någon skulle flamma upp i lågor.
Jag fick blixtsnabbt en smocka med öppen hand i bröstet av Guldfot när en stor, glödande bit landade på min jacka. Jag tror hon passade på att få ut lite stress och gamla aggressioner på samma gång.

Sedan åkte vi hem och så vaknade vi upp till snö idag....
Räddade in våra små plantor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar