tisdag 13 maj 2014

Falling down-light

Dagen började med ett besök i förskolan igen. Det grät och snörvlades hela vägen ner och jag försökte peppa.
Barnen skulle vara med ensamma idag och föräldrarna skulle sitta och vänta i ett annat rum. Men inte jag inte. Nej inte kunde jag överge min lilla snörvlande plutt utan jag hade honom som ett litet plåster bredvid mig den lilla tid vi var där. 

Sedan kom jag sent till jobbet och fick ingen parkeringsplats. Jag blev himmelens sur och åkte till en annan parkering alldeles bredvid - men självklart hade den en egen p-automat, så den månadsbiljett jag hade betalat 500 spänn för till parkeringen 20 meter därifrån som jag inte fick plats på gällde såklart inte.

Jag var lite sen till ett möte och jag hade vaknat på ett upproriskt humör - det är allt jag säger.
Ni kan ju klura en stund på vad jag gjorde.

Så här såg det i alla fall ut när jag kom tillbaka till bilen...




...istället för 500 kr i böter som är gällande taxa.

När jag berättade hemma hamnade Jonas-lagens-högra-arm i chocktillstånd. Han törs inte ens gå mot röd gubbe så han läxade upp mig lite under middagen. Jag hörde väl typ bzzzzbzzzzbzzzzbzzz...något som surrade i bakgrunden när jag åt sedan var han klar.

Jag hoppas verkligen att vardagen återkommer i morgon. Det har varit för mycket brottslighet runt omkring mig nu ett tag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar