torsdag 7 november 2013

Tandläkaren

Idag hade jag tid hos tandläkaren igen.
Ni kanske kommer ihåg att jag håller på att göra en rotfyllning?

Fantastiskt kul och mysigt som man hade skrivit på Facebook...kanske tagit ett foto där i stolen också med ett glatt leende?

Nää kanske inte då... 

Nu är jag iallafall färdig, mörbultad och bedövad i halva nian. (Inte får jag äta heller...snyft)

Vilka tortyrredskap man är tvungen att underkasta mig - prisa forskarna för lidokainet (eller vad de nu bedövar med)
Först fyra stålpiggar ner i varje rotkanal - sedan en borr som var minst två cm som ska borras ner...många gånger i varje kanal...
Det är helt klart brutalt med stora bokstäver.

Där ligger man med förkläde och gummiduk uppspänd över munnen och hyperventilerar...tandläkaren får jobba sig rejält svettig.

Nu är det klart för denna gång - ska tillbaka ett par gånger för att fylla upp..det blir en lätt match om man jämför med idag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar