måndag 4 november 2013

Hemma igen.

Så var vi hemma i förorten igen.
Har haft en underbar semester, men inser hur värdelöst tidsenlig jag blivit som saknat mitt trådlösa nätverk när jag var iväg och lättat suckade ut när jag kom hem.

Vi bestämde oss denna gång för att ta jävulen i båten och ta hem femåringens älskade PS3.
Nu är belsebub i huset istället och står och lyser svagt bredvid tv:n.

Vi hade varit hemma i fem minuter, gubben sprang ut med hunden och jag sjasade snabbt falukorv i stekpannan när det första bråket och tjafset började om att få spela.

Gråt, tandagnisslan och "jag är inte din vän längre" fick vi höra, och sedan satt han framför tv:n och spelade nöjt utan att jag visste hur det gått till.

Nu är vi som sagt hemma och imorgon är vi tillbaka i vardagen. Vi har tänkt vardagen som så att på vardagar är det inget spelande, bara på helgkvällar.

När jag ser vad jag skrivit tänker jag hahahahaha - jag ger oss fem minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar