torsdag 7 november 2013

I nötskalet.

Nu mina vänner ska ni få höra...
(Läs och låtsas att du hör min ljuvaste stämma)
Förskolan hos oss har bestämt att vi ska fira Lucia på torsdag den 12 december istället för den rätta dagen på fredagen den 13 december.
Orsak?
De barn som går 15 timmar i veckan går tydligen inte på fredagar och alla ska få vara med...

Men hoho, det tycker jag också - men varför inte välkomna dem på fredag istället?
De kan väl komma då och uppträda i tåget?

Ja och innan ni tänker att såklart det måste firas den 12e i så fall så ska jag bara säga att alla som tänker så är onda. (Punkt!)

Nå som sagt blir jag inte direkt häpen längre - det går inte att argumentera emot dum-strömmen som gömmer sig bakom goda föresatser och blida stämmor...

Jag fantiserar om att klä ut Svante i spindelmannendräkt och bara: - Amen vaddå??? Han ville ju inte vara tomte?? - Han ville ju lussa med superkrafter. Förresten vill han gå först och att alla i tåget klappar takten när ni går in. - Amen alla ska väl få vara med? Ska han inte få gå i tåget för att han är lite annorlunda? Va????

Undrar vad som skulle hända...

....jag tror på allvar att jag gör det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar