torsdag 28 november 2013

Ja vad är skillnaden?

Idag befann jag mig hela jobb-dagen på ett inspirerande symposium...
mmm...smaka på det ordet - syyyympooosium.

Vet inte riktigt vad det betyder, men det är ett ord som återkommer i min värld. Jag har varit på några stycken.

Jag tycker om det. Man går och lyssnar på föredrag, man bevistar seminarier och ibland symposium. En och annan work-shop har jag klarat av också. Vet inte riktigt skillnaden på dessa ord - och jag tycker de liknar varandra till förvillelse när jag går på de olika företeelserna.

Någon står längst fram och pratar och trycker fram powerpoint-bilder.

Hur som helst, jag vet att min svärmor en gång redde ut detta åt mig och berättade hur det låg till - nu har jag glömt det....

Det här var i alla fall ett av det mer lyckade och intressanta symposierna. Antagligen har det att göra med att på morgonen bjöds det på kaffe och ost-o-skink-fralla, sedan efter någon timme var det kaffe och kladdkaka som följdes av lunch - fyra olika wraps att välja mellan och på eftermiddagen kaffe och muffins....

Symposium-symfoni...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar