tisdag 12 november 2013

Ledsen om vi orsakar besvär.

Har fått mail av Adobe där de är ledsna för att de ställer till besvär för mig...vet inte om ni har hört, men de har hackats och någon supertjuv har snott alla uppgifter från dem.

Det här är andra gången jag får uppmaningen att byta alla lösenord...
Förra gången var det den sociala plattformen linked in som hade hackats, och de var så ledsna att besvära men se till att byta lösenord.

Besvär?...

Jag tror inte de förstår vilket kaos det skulle innebära att byta alla mina lösenord?

Ställa till besvär? Ni ställer till en smärre katastrof ju...

Hur ska jag komma ihåg ett nytt?

Jag vet inte ens vilket lösenord de menar?
Vad har jag för konto hos Adobe?
Det måste varit tvåmiljoner år sedan jag skapade det?

Hjälp...:(

3 kommentarer:

  1. Är du säker på att det är äkta så det inte bara är ett scam?? Jag fick just ett brev från "skatteverket" att jag hade skatteåterbäring att hämta ut om jag klickade på länken..... as if.... och avsändaren var ett namn med mailadress .uk ....hehe
    morsan

    SvaraRadera
  2. Jadå, är säker denna gång. Det handlade inte om att klicka på någon länk - mer att gå in på deras hemsida till kundtjänst och återställa kontot med ett nytt lösen...jag har också fått scam från Skatteverket och Telia - plus några miljoner från Afrika och diverse annat trevligt..;)

    SvaraRadera
  3. Det jobbiga var rådet att byta lösenord på alla andra ställen jag använt samma....jag har nästan samma överallt..:(

    SvaraRadera