söndag 17 november 2013

Fredag!

Fredagskväll spenderades i hufvudstaden.
Jonas hade på förmiddagen ryckt åt sig en tub frisyrgele på Coop så att jag skulle få ordning på barret. (Självklart betalade han) och vid fem kom jag hem som ett yrväder.
Vi skulle möta våra vänner vid stationen kl 18.00 så det var lite ont om tid.
Jag kapade ett par hörn och sket i duschen...kletade in en klutt med gelé i håret och satte ny mascara över den gamla, ett till lager puder över dagens och rafsade några svarta streck runt ögonen.
- Jag är klar, vi kan gå! ropade jag och så började det spöregna ute...

Vi kom smärtfritt in till staden och tågresan gick bra. Vi käkade oxfilé på Stortorget i gamla stan med rött vin i glasen och prat i kvadrat. Avslutade med en liten nattfösare på en pub och tog sedan taxi hem.

Det var trevligt...det var stort...jag kommer till jobbet på måndag och till fikat säger jag lite nonchalant: - ja jag var ute i fredags...

4 kommentarer:

  1. Hade det inte varit enklare att göra det i toaletten.....
    morsan

    SvaraRadera
  2. Hmm..här hänger jag inte med alls...jag gissar att du tror att min virvelvind över ansiktet var det enda jag gjorde innan jag gick ut? Nej mor jag berättade inte allt för att det inte skulle bli för tråkigt att läsa..:) jag bytte ju kläder också och det går INTE att bara göra på toaletten..:)

    SvaraRadera
  3. "Jag kapade ett par hörn och sket i duschen..." :-)))))

    SvaraRadera
  4. Aaaaa...jag förstår nu. Men mamma jag tror alla bajsar i duschen nu för tiden..:)

    SvaraRadera