torsdag 14 november 2013

Suck universum.

Igårkväll stod jag som vanligt och borstade tänderna innan jag skulle gå och lägga mig. (en hel del av oss gör ju så)
Plötsligt hamnar jag mitt i min egen mardröm...(på riktigt - jag har drömt detta)
En tand faller bara isär och tappar en kvart av sin storlek som tyst faller ner i min handflata. En kvart hänger kvar i fyllningen men har också lossnat...
För er som liksom jag har problem med huvudräkning så är det alltså halva tanden som fallit bort.

Det här är tanden jag håller på att rotfylla.

Jag får en liten chock i hela kroppen när jag står där med resterna i handen, som om hjärnan bara uppfattat att den förlorat en kroppsdel - men inte vet än om det är en arm eller en tand. Jag svettas lite. Det går några minuter.

Jag samlar mig, kastar tandbiten i papperskorgen och ringer sjukvårdsupplysningen - som lugnar mig.

Jag går försiktigt och sover, och nu på morgonen sitter jag och väntar på att klockan ska bli 8.50 då jag fått en akut tid hos tandläkaren.

Oerhört synd om mig!

4 kommentarer:

  1. Men fy vad jag tycker synd om dej !!!! Detta hände mej när jag skulle rotfylla också och jag har också haft mardrömmar om att jag tappar mina tänder och när det då händer i vaket tillstånd då var livet INGEN lek . För mej slutade det med att alla delar av tanden for bort och ja kontentan av eländet är att vid 26 års ålder så saknas det en tand .

    SvaraRadera
  2. Visst är det en hemsk känsla? Stackars dig också. Min lilla sorgliga tandrest som nu bara sticker upp på ena sidan fick en chans till, men håller den inte ska den tas väck...
    /Åsa

    SvaraRadera
  3. Hoppas den håller :). Det var en fruktansvärd känsla när man insåg att man plockade ut tandbitar :( / Nettan

    SvaraRadera
  4. Ja hoppas...och huva!! Den ultimata fasan faktiskt!

    SvaraRadera