fredag 20 december 2013

Mansförkylning

Min gubbe har varit förkyld i drygt en vecka nu, tror jag.

Inte jätteallvarligt, men han har känt sig risig och fått en envis hosta som inte vill ge sig.

Det är olidligt....

Han hostar så ömkligt att jag har svårt att stå ut.
Det verkar som den (hostan alltså) har ett meddelande: - hjälp, jag har tuberkulos...

I natt började han göra konstiga ljud när vi skulle sova. Det var varken rosslingar eller snarkningar....det var som vid varje in- och utandning så bräkte han med rösten på något underligt sätt.

Jag puffade på honom flera gånger för att han skulle tystna. Han gjorde det en liten stund och så satte det igång igen.

Sista gången jag puffade på han kan jag kanske ha sagt något om att jag snart lägger en kudde över honom, och då slutade det låta permanent...

På morgonen var han jättesur på mig...
Jag förstår ingenting...? Det var ju jag som blev störd..??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar