fredag 20 december 2013

Ålderstecken

Hade en väldigt trevlig julfika med pappa och hans fru igår.
(Ja jag vet att det ser lite underligt ut att skriva "hans fru" när de varit gifta sedan typ "nöjesmassakern" gick på tv. Men namn ska man ju vara lite strikt med här på nätet)

Hur som helst så uppdagades det (tyvärr?) tydligt för mig att jag nått den gyllene medelåldern.

När jag började nå vuxen ålder och man lade andra saker på minnet än var man kunde handla hubbabubba, så arbetade pappas fru på konkurrensverket. Detta har jag inte ifrågasatt. Vi har diskuterat den också - eftersom det är en rätt spännande plats. 

Men när det igår kröp fram att hon jobbat största delen av sitt arbetsliv i regeringskansliet ville jag bara utrymma fikabordet och sätta henne på en stol med en stark lampa i ansiktet.

Mitt medelålders-jag hade gärna velat ha några timmar för att ställa tusen frågor och bara fiska fram allt som fanns av insikter, kunskaper och åsikter som jag nu visste låg och skvalpade retsamt innanför hennes pannben...

Åh, det bara kliade i mina fingrar...:)

Jojo, inte vet jag var man kan handla hubbabubba längre...tiden går...

När satan blir gammal blir han religiös, när Lill-satan blir medelålders blir hon samhällsintresserad....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar