måndag 2 december 2013

Advent

Första advent, ljus i fönstren och läpparna har varit invaderad av herpes ett tag nu...
Hu vad jag ser ut - varje år är det likadant...och ja, jag har salva hemma som funkar riktigt bra. Det är bara att jag väldigt ofta missar att smeta på i tidigt skede.
Det räcker med någon timme när det väl har börjat för att det ska bli hemska munsår.
Salvan gör ju så att jag inte lider så mycket - men de är ändå så aggressiva att jag ser ut som en tjack-hora...

Vi har julpyntat och vi har fixat och satt upp belysning och tycker det är så fint och mysigt, men det är ju ändå så att inredningsintresset inte riktigt når upp till fullo här inser jag när jag ser mina vänners vackra hem.

Vi är nöjda och våra saker är fina men vi kan inte riktigt knyta ihop inredningssäcken och få till det som jag tycker att andra kan. Ernst skulle säga att det är en spretig ton här hemma som splittrar hans lugn och får honom att vilja vila sig lite.

Vår julgran som vi ska sätta upp runt lucia kommer att vara så färgglad som om skatorna hade klätt den. Varje år skyller jag på att något barn har klätt granen sådär, men det är ju ändå jag som har köpt hem glittret, ellerhur?

Det är bara att inse att min smak inte ligger åt det minimalistiska, avskalade, svenska med vitt, fräscht och kromade detaljer..min smak ligger mer åt det storslagna, pompösa och pråliga - tänk ryska tsarer eller franska hovet...

Jag har hållit tyst om detta i alla år och har också vitt hemma (visst sjutton har vi tre vita julstjärnor som står och lyser i fönstren)
MEN äntligen slog jag till när jag hittade en julstjärna i min smak - se så underbar, ni må tro att skatorna kraxar och dreglar här utanför....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar