tisdag 17 december 2013

Fika-turné

Så har jag andra dagen på ledigheten farit runt med Svante och svärmor och haft det jultrevligt.
Vi startade med att åka till Steninge slott utåt märsta-hållet för att uppleva deras julmarknad.
Fantastiskt fint och trevlig, men jag var helt fel ute...

...i tiden alltså. Det var bara vackra julpynt-saker och det är alldeles för sent för mig att köpa. Jag har ju redan pyntat. Och det är för långt till nästa år. Jojo...sådan är jag.

Men jag är inte den som är den - det kan vara lika roligt att fönstershoppa vackra saker ändå.

Så jag gick runt och tittade lystet på alla fina saker och den otacksamma ungen tjatade till sig en klubba som han gav ett slick och sedan förkunnade att den var äcklig.

Så skulle vi fika men upptäckte att en hel busslast med seniorer hade lyckats fylla det (då) tomma fiket vi tänkte gå på och bildat en låååång kö.

Med arslet och en bit krita kunde vi räkna ut att kön skulle gå extremt långsamt då alla stod och tittade upp och ned och framåt och bakåt när de stod och dividerade vad de skulle köpa. Ingen hade plånboken i handen heller.

Svärmor och jag hade ett "moment" (engelskt uttal) när vi förskräckt mötte blick med varandra i fullt samförstånd.
Vi vände på klacken och satte oss i bilen och gasade iväg till Sigtuna istället.

Café Tant Brun var alldeles tomt på folk och vi smörjde kråset med rejäla kaloribomber.

De hade även skapat en liten tomte-by med tvåmiljonertvåhundratusenetthundratre tomtar i.
Svante fick räkna dem och vi fick lugn och ro att fika..:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar