lördag 28 december 2013

Gick i fällan

Gick i den skitdumma jobbfällan idag när vi skulle göra lite nytta här nere.

Vi hade några projekt att ta oss an och eftersom jag är anspråkslös kastade jag mig på det tristaste.

Jonas började montera staket på vår halvfärdiga altan, och jag började slita med en gammal skovel för att få bort djungeln som vuxit upp mellan stenplattorna på vår framsida.

Vi arbetade hårt båda två - inget snack om det.

Jonas kommer få leve-rop och beundran för sitt arbete i många år framöver. Bilder kommer tas och berättelser framför lägerelden kommer att växa till legender.
Jag?... 
Jag kommer få ryggskott imorgon (det bara växer fram här i soffan, minut för minut) och den satans (förlåt) djungeln kommer vara tillbaka i maj tippar jag på.

Vilken tabbe! 

Är det förresten någon som vet hur jag kommer över lite "agent orange"? Har hört att det ska funka bra mot växtlighet...? (Ja ni vet det som USA sprutade över Vietnams djungel för att avlöva allt och se små stackars fienden)
Kanske skulle ge en match mot gräshelvettet mellan stenarna på min uppgång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar