måndag 23 december 2013

Hur ska man göra ?

Hur ska man förbereda sig bäst inför morgondagens frossa?

Ska man svälta sig eller vara som vanligt?

Det blir julbrunch på förmiddagen och sedan stadig julmiddag på kvällen.

Jag är bombsäker på att båda måltiderna är delikata. Jag vill inte missa en smula av smakupplevelserna förstår ni va?

Man måste ju palla hela dagen - att vika ned sig mätt är inte ett alternativ.

Kanske dricka en del vatten idag och töja magsäcken lite?...

Vi får se hur jag lägger upp strategin, börjar lite lugnt och smått kanske för att kunna hålla en jämn fart.

Hur gjorde de på banketterna på 1700-talet? Inte kräktes de väl? Måste vara en skröna.

Vår väckarklocka på fem år lär väcka mig i gryningen imorgon. Borde reklamera den, jag vet. Det går ju inte att ställa den på väckning en speciell tid - det blir väckning i grynings timma hur man än gör...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar