onsdag 15 oktober 2014

Tror de är sadister allihop...

Igår var jag hos tandhygienisten och tog bort tandsten.
Jag trivdes inte särskilt där liggandes i stolen.
Ärligt talat tror jag faktiskt hon försökte döda mig.

Jag har förr blivit skrapad med någon slags krok, vilket inte har stört mig nämnvärt,
Den här gången blev det någon spik-utrustad ultraljudsmanick som blästrade bort gruset från tänderna. Den stred helt klart mot FN:s stadgar om dom mänskliga rättigheterna för det var rena rama tortyrredskapet.

Det värsta var dock inte den, utan sugen som är som ett rör som de håller mot tänderna för att suga saliv, blod och stenbumlingar. Den gör så det blir iskallt och så får jag ilningar så att hela skallen håller på att sprängas.

Efter ett tag var det klart och tårarna längs tinningarna kunde börja torka. Jag skulle nu få en lektion hur man får rengjort mellan tänderna med en mellanrumsborste.
Torteraren tog den största varianten som man kan göra ren nappflaskor med och körde in mellan två tänder och sa: - Tio gånger ska du dra den här fram och tillbaka. Så visade hon hur och jag ser då i spegeln att det sipprade fram lite blod...

-Oj! sade jag
- Ja, det är bara för att du har en infektion där, sa tandtrollet.

Om inte hakan redan hängt ner så hade jag tappat den nu...
Infektion?? Så det blöder inte för att du har stuckit mig massor med spiken och sedan filat tandkött med en flaskborste tio gånger då, tänkte jag tyst?
(Om någon har elefanthud i munnen så är detta ett fint tillfälle att träda fram och täppa till munnen på mig.)

Och innan ni avfärdar mig så ska ni veta att jag varje kväll använder tandtråd och sedan mellanrumsborste som jag sätter antiseptisk gelé på varje kväll - infektion, ja eller hur?
Kanske hade plågan gått åt mitt huvud, jag vet inte.

Hur som helst slutade det självklart med en handskakning och ett tack. Det finns inte på kartan att jag retar upp någon som ska behandla mina tänder i framtiden...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar