måndag 27 oktober 2014

Dagens utflykt

Höstlovets första dag (måndag) spenderades i Kalmar.
Svante och jag gick på Kalmar länsmuseum och tittade runt lite. De hade en ny utställning där. Lite svår att få grepp om tyckte jag.

Jag hoppade hur som helst till lite när jag gick in i ett rum och den här stora rackaren satt och glodde på mig...




Lite fågelskräck finns ju kvar eftersom jag är gammal nog att ha sett Hitchcock...

Efteråt mötte vi upp vänner för en fika. Väldigt trevligt och jag gick väl en plus 300 kilokalorier åtminstone. Så ska det vara.

I morgon kommer en hantverkare hit från kommunen för att byta vattenmätare nere i källaren. Det är gratis och ingår i abonnemangsavgiften har vi fått veta. Det låter otroligt skumt för att vara i det här landet där absolut ingenting är avgiftsfritt...Det kostar ju en bygganmälan bara man vill sätta upp en tavla i sitt hus så jag är väldigt skeptiskt till morgondagens besök.
Skulle inte förvåna mig ett dugg om det är google som ska sätta in utrustning för sitt nästa steg i att övervaka hela världen.

Ett par andra saker jag inte är helt nöjd med runt det här besöket:
Jag ensam i gammalt hus.
Halloween.
Skum besökare.
Källare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar