måndag 27 oktober 2014

Stöön..

Idag är jag särskilt tacksam för att jag lever idag och inte förr då de flesta kvinns voro hemmafruar.

Jag satt igår och tråcklade fållar på gardiner med nål och tråd och fick gam-nacke och kramp i handleden.

Eftersom jag inte kan göra saker måttligt så var det inte ett par gardiner utan tre par som jag gav mig på. Sex gardiner skulle få fåll alltså.



Jag var tillbaka till 1900-talets början eller helvetet - välj själva. Jag hatade gardiner ett tag också. Jag sydde och sydde.

Men nu är de klara och uppe i fönstren och jag synnerligen belåten med mig själv.

Jag får se den där trista gardinfållningen som en avancerad övning i sträng disciplin. Att inte hoppa upp, slänga tyget på golvet och slita av hår på huvudet var väldigt svårt...men jag klarade det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar