torsdag 16 oktober 2014

Manisk?

Imorgon är det min tur att bjuda på fika på jobbet. Vi har ett rullande schema där vilket jag tycker är supertrevligt - speciellt när det är de andras tur. Det beror endast på att de är väldigt duktiga på att baka läckerheter inte på att jag är snål på något sätt.

Första gången det var min tur att bjuda för två år sedan skulle jag slå på stort och baka dumle-muffins. Det blev torra missfoster som folk sade såg ut som tumörer. Sedan dess har jag bjudit på köpebröd.

Nu har jag hämtat mig från mitt nederlag och tänkte försöka igen.

Jag överdrev kanske liiite...(vi är inte jättemånga på jobbet)




Äppelkakor..


Och kärleksmums. (som någon råtta (läs:Jonas) har varit och karvat på.)

Jag är inte nöjd med något av baken och vet inte vad jag ska ta med till jobbet. Äppelkakornas smulpaj blev inte bra, och glasyren på kärleksmumsen blev alldeles för söt...

Skit också...(skvallra inte för Svante - jag får inte säga skit)

Beslut om vilket ök jag ska bjuda mina stackars jobbkamrater på tas i morgon bitti  - då är hjärnan kokt och ryggmärgen rycker in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar