måndag 20 oktober 2014

Är det något hon vill säga?

Svärfar och jag fyller år ganska nära varandra i oktober och i år kom svärmor med idén att hon skulle bjuda på middag hemma hos sig och fira oss båda på samma gång.

Superbra idé tyckte vi då hon lagar så god mat - vi sa genast ja, och så undrade vi om vi kunde få bjuda på efterrätten då eftersom vi skulle fira mig också. Det var inga problem med det och så bestämde vi så och alla var glada...trodde jag i alla fall.

Jag uppfattade inga som helst signaler om att det inte skulle vara annat än uppskattat att jag tog med mig tårta.

Kanske suger jag på det ohörbara språket som flödar mellan människor eller så har jag retat upp henne på något sätt?..

Eller hur skulle ni tolka att tårtan ni tog med er placerades här av er svärmor???



Är detta en krigsförklaring eller är det helt normalt? Kanske är det ett helt naturligt ställe - delikatessgrop i rostfritt stål?

Hur beter man sig nu? Vad är detta? 
Ska vi tala ut med varandra eller ska jag bara nästa gång hon besöker mig placera hennes paraply i toaletten och låtsas som ingenting?

Ibland är saker och ting komplicerade...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar