söndag 19 oktober 2014

Sumpan by night.

Lördagens kväll hade en liten utekväll på agendan. Ett par av mina väninnor envisades med att få bjuda mig på en födelsedags-pizza-i-förskott inför kommande födelsedag och jag kunde ju inte tacka nej till något sådant fint. Åkte därför till Sundbyberg för en trevlig kväll.

Först pizza och drink och sedan ut i spännande, centrala Sundbyberg någonstans. Tyvärr missade vi bussen med en sekund och var tvungna att ta en taxi istället - det blev både glada miner och en del sjömans-svordomar från de ystra tanterna och jag undrade lite oroligt hur jag skulle klara av att hålla dem i schack under kvällen?...


Det oanständiga fingret är pixlat för känsliga ögon

Vi anlände tillslut och gick in på en av krogarna och satte oss och pratade.


Här är vi lite suddiga i kanten, men telefon-kort på uteställen är ju helt omöjliga att få till...Alla blev suddiga.

Jag är väldigt glad att vi nuförtiden är mogna damer som beter sig som folk när vi är ute. Skönt att alla har god uppfostran och är världsvana - det luktar god klass lång väg helt enkelt...eller något...

Inne på första stället så ser jag detta i en av fickorna:


Ser ni? Hon tog med sig en egen grogg in att fylla på med efter att den köpta cidern var urdrucken...
Och när vi skulle gå till nästa ställe så stannar vi till just utanför dörren där vakten står.
I blomkrukan bredvid honom så har någon av oss ett litet gömställe...(inte jag)


En liten burk som inte riktigt blev urdrucken innan vi kom fram plockades fram igen och återvanns...
Självklart är präktiga jag i förlamande chock, men befriande knasiga är de trots allt...Speciellt som alla är mångmiljonärer (utom jag) - ni vet, äga villa i Stockholm och så...så det har knappast med snålhet att göra. Nä, lite civil olydnad sitter i ryggmärgen där helt enkelt.

Eftersom alla av oss fotade med sina telefoner hela kvällen fick vi någon typ av paparazzi-slag till slut. Det blev bara fula grimaser resten av kvällen. Hade vi varit singlar hade vi antagligen haft en sjukt misslyckad kväll - vi såg ut så här mest hela tiden...




grimaser eller asgarv var det ja...


Folk skydde oss som pesten.

Näää...dags att mogna lite kanske?? Eller?
Väldigt kul var det hur som helst och Sumpan by night var inte alls så dumt.
Det kan nog bli en repris...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar