lördag 14 juni 2014

Uppjagad

Kaosartad framkomst till Öland. Barn som spexar runt som om han vore tre stycken, hund som skäller glatt och mormor som kommer med middag när jag kånkar in påsar och väskor.

Jag såg i källarfönstret att en stackars liten fågel försökte komma ut och ett räddningspådrag startade. (Alla närvarande var för övrigt livrädda för fåglar.)

Fick upp ett fönster just där den höll till och jag tror den är ute nu - hittade den ingenstans så håll tummarna.

När lugnet började lägga sig bestämde jag att jag måste få sitta en stund, så en glass till Svante och Barnkanalen på tv så kan vi vila lite efter en lång bilfärd.

Jag hämtar glassen och får nästa skräck-chock.


Kolla det enorma liket!

Allvarligt - det är för fasen rena halloween-festen här nere. Vet inte om jag vågar bädda våra sängar nu....

Usch, vilket asfaltsbarn jag är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar