fredag 20 juni 2014

Dementerar

Angående förra inlägget så är jag tyvärr tvungen att rätta mig själv (efter att gubben läste inlägget)
Nej det var inte bara att sopa under mattan att jag var i vägen för ett mål i VM.
Jag hade helt enkelt glömt vårt livskontrakt.

Det lyder som följande: jag får bestämma ALLT, inredning, antal barn som föds, vilken färg på soffan, vilket hus vi ska köpa, vart vi ska resa...etc...

MEN - allt är villkorat efter OS (vinter och sommar) fotbolls-VM samt EM och även som en förhandlingsbonus han lyckades få till, skid-VM.

Villkoret är total tystnad under dessa perioder och tillhörande markservice den perioden. Mellan detta får jag härja som jag vill.

Men HU vad det låter som klassisk könsordning?....kvinnan pysslar i hemmet och mannen ser på sport...
Ni tror väl inte ett ögonblick på den där smörjan jag nyss skrev?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar