onsdag 4 juni 2014

Dramatik

Åkte från jobbet aningens tidigare, då Svante skulle ha dagisavslutning med sånguppträdande och avslutning för skolstarten i höst.

Står i sega kön för att komma ut på motorvägen och kommer på att jag glömt min telefon - med alla mina betal- och kreditkort i (ja nu lät det som jag har 20 stycken men det var 2, ok?).

Med paniken i bröstet segar jag mig fram i kön och får sedan vända för att sega mig tillbaka till jobbet. Jag visste nämligen att det var på toaletten jag glömt den....Hade kanske varit lite bättre om den låg inne på ett öde laboratorie eller på kontorsbordet, men toaletten? Trodde aldrig den skulle ligga kvar men det gjorde den. HURRA!

Sedan köa, köa, köa tillbaka till motorvägen, där en lastbil brakat samman så att det blev köa, köa, köa igen...det släppte i frösunda och då blev det gasen i botten hem och jag hann precis! Jonas fick dock göra de ägg-mackor jag lovat göra till picnic - vilket han gjorde med bravur!

Har fortfarande hjärtat i halsgropen och sitter nu i stress-koma i soffan och försöker lugna ner mig.
Pust!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar