torsdag 26 juni 2014

Oroande

Idag damp det ned något spännande i vår brevlåda.
Ett erbjudande från vår hyresvärd att ombilda våra lyor till bostadsrätter.

Vi blev alldeles paffa, för vi har inte hört någonting om detta, och ingen har hört sig för om hur intresset här i området är.
Det finns ett par längor av grannar som jag vet har varit jätteintresserade av att få köpa för ett par år sedan, men de är inte mer än högst 40 hushåll. Jag undrar om det kan vara de som har drivit det här på eget initiativ och ordnat för oss andra 450 hushåll som fick en lapp i lådan idag?

Om man vill bo i kollektiv med mig kanske det finns bättre sätt att starta på än att klicka ihop sig till ett litet ledargäng och bilda förening i hemlighet...

Hur som helst är Jonas och jag inte intresserade överhuvudtaget. Vi vill inte köpa en bostadsrätt i norra förorten. Hade vi bott i centrala Stockholm hade vi kanske övervägt men så är det ju inte.

Priset då, undrar ni över? Ja, Herre min skapare....Vår lilla bur på 83 kvadratmeter skulle gå loss på 2 300 000...(Ja kronor - inte italienska lira).

Vi är rätt oroade att folk omkring oss kommer att tycka att det här är en bra idé och inte förstå hur dyrt det blir. Bostadsrättspriserna för den här sortens lägenhet (och ska man vara riktigt petig är den jag jämför med 10 kvadrat större) i denna kommun är annars ca 1 300 000 kr.
Ja, jag har hemnet-knarkat i många år...

En liten detalj till...eftersom jag har lite inside-information av Jonas har jag fått veta att vi skulle fått nya spisar och kylskåp till våra lägenheter denna vår. Det har blivit stoppat tills eventuell ombildning är utredd och det retar upp mig ännu lite mer.

Nu ska jag lugna ner mig med älskade Sommar-Ernst...vad ska han hitta på idag?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar