onsdag 25 juni 2014

Händelselöst

Tyvärr måste jag meddela att livet kluckar fram lite på medelfart.
Inget särskilt har hänt att berätta om.

I och för sig har jag har två slavar (ja...sommarjobbare då) på jobbet som bryter av den vanliga linjen. Som jag får bestämma över och det är inte helt fel. De är 17 år och 19 år.

De är duktiga, men så små och oerfarna tycker jag. Det är deras första sommarjobb. Jag kan inte förstå att jag själv hade mitt första sommarjobb när jag var 13 år (fyllde 14 år på hösten)? Jag målade häst-staket åt kommunen och de flesta av mina kompisar var också ute och knegade någonstans.

Jag vet att våra föräldrar på den tiden fnös och ondgjorde sig över kinesiska föräldrar som skickade sina fyraåringar på gymnastikfabriker för att ta hem framtida OS-medaljer.
Nu är det vi som fnyser åt dem så här i framtiden....
13-åringar som jobbar? Vilka barbarer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar