söndag 8 juni 2014

Helgen avslutad

Så har det varit söndag med blå himmel och sol.
Den har spenderats hemma hos min pappa och hans familj i stuvsta. Min lillasyster kom dit med sin dotter och hon och Svante satt och tittade blygt på varandra tills morfar föreslog att de skulle gå och titta in i nya lekstugan han byggt. Då förvandlades de till två busfrön och hade väldigt skoj.

Vi fick hembakta scones och hemgjord sylt och barnen lekte och solen sken. Trodde nästan vi hamnat i en änglagårdsfilm. Det kanske har att göra med att man kommer ner till lugna söderort och slipper de brinnande bilarna och molotov-flaskorna som vi har i norrort?...

Lillasyster hade köpt en ny bil och den var väldigt fin. Den killade tyvärr igång min egen bil-köpar-nerv så nu vill jag också köpa nytt....den nerven har redan förut vaknat och surrat flera gånger på sistone så vi är väldigt oroliga att jag ska trilla in i en bilhall och råka komma ut med en ny familjemedlem. Hoppas jag kan hålla mig - det vore bättre för vår ekonomi.

Avslutade dagen med en springrunda. Helt makalöst vad jag har varit duktig på sista tiden. Nu sprang jag en annan runda som avslutas med en halv kilometers uppförsbacke - så jag fick tillbaka den ilsket lila färgen i ansiktet som signalerar hjärt-sprängning som jag hade de första gångerna jag var ute och lufsade runt.

Ja men ni hör ju - solsken i livet så man kräks....nå, var lugna - det kommer nog en åskskur runt hörnet snart. Så här idylliskt kan man ju inte ha det hela tiden..då blir man ju nervös...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar