lördag 21 juni 2014

Cirkus

Cirkusen är i byn...
Nedanför Ica står det elefanter och betar.


Det var mäktigt såklart.
Den vackra svarta hingsten ni ser i bakgrunden läste vi i tidningarna om innan cirkusen kom hit. 
De hade varit i en annan by och där hade hästskrället smitit och betäckt flera brunstiga ston i närliggande hagar.
Ägarna var inte nöjd med cirkusen.

Kan berätta att den smet här i Mörbylånga också. Vi mötte den lös en bit från cirkusen och ordentlig som jag är letade jag reda på någon som tillhörde sällskapet och berättade. De sa ok och ryckte bara på axlarna och satt lugnt kvar...det verkade inte som de skulle lyfta på häcken och hämta sin rymling?...

Den här episoden var jag inte så glad över.


Alldeles för nära elefanterna med bara en liten tråd som skiljer....
(Jag stod på behörigt avstånd och har inte tagit bilderna)
Jag litar inte på elefanter överhuvudtaget. Det behövs bara att de slänger snabeln efter ett bi och man råkar stå i vägen så blir man köttfärs...

Annars får jag väl passa min familj nu så de inte rymmer med vagnarna. Den minsta är ju en riktig liten cirkusapa och den stora är för det mesta en clown...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar