måndag 23 juni 2014

Brrr..

Det är ju fasansfullt kallt ute - usch!
Tur att man inte har semester än...det är ju nästan att man är tvungen att bära vantar när man raglar ut med hunden på morgonen.

Gubben har börjat smygöppna fönstren i vårt sovrum också och tror kanske inte att jag märkt att jag får frost i håret i armhålan?
Han öppnar och jag går och stänger och han öppnar igen....den vanliga fighten vid den här tiden på året.
Det har blivit några matcher genom åren och jag har faktiskt stått som segrare varje gång.

Enda anledningen är att om han vinner så vinner han för gott - jag fryser ihjäl i sömnen och finns inte mer. Ni förstår att jag är lite mer motiverad och slåss lite aggressivare va?

Nu håller vi tummarna att han inte läser det här och ger sig den på att inte vara en dörrmatta - då kan han få en stor chock när han vaknar en morgonen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar