lördag 12 april 2014

Vansinnets hus

Idag besökte vi Gökboet i Barkaby för att skaffa lite nödvändigheter till hemmet.
Ja, ni förstår att jag talar om Ikea va?

Ni som bor ute i landet och har ett eget Ikea ni varit på - om ni känner för en upplevelse utöver det vanliga så kom och hälsa på butiken i Barkaby istället...

Gärna på en lönings-lördag klockan 14.00.

Själv älskar jag att gå på Ikea i Kalmar. Åker ofta och gärna dit utan att ha något särskilt jag ska köpa för man hittar alltid små saker som man inte visste att man behövde. Fikar eller äter gärna i restaurangen också.

Ikea i Barkaby försöker vi slippa så långt det är möjligt.
När vi måste dit (som idag) planeras det noggrannare än Usa:s invasion av Afghanistan. Vi genomför besöket som en militär räd som ska gå oerhört fort utan för många civila förluster.

Dagens utfall måste ses som väldigt lyckat. Vi kom ut med allt vi behövde - endast 600 kr fattigare (det brukar vara en bra mycket fetare nota annars). Jonas välte ingen pensionär eller väste åt någon som stod och drömde i gångarna. Ingen lila färg som började flamma på någon hals, inga svordomar....Som sagt: en ganska lyckad räd.

Nu dröjer det minst ett år innan jag sätter min fot på det där stället igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar