söndag 20 april 2014

Förståndet tappat

Jag har målat med hammarlack inomhus vilket inte är helt rätt att göra kanske - det är utomhusfärg...

Det visade sig att Jonas sniffat in för mycket ångor av den och blivit helt knäpp i kolan.
Idag skulle han bada på hundpromenaden.

När dårar får en bra idé brukar smartskallen (läs: jag) ligga lågt - det brukar förädla evolutionen för det mesta.
Så jag var tyst och lät honom hållas...
Det enda som skulle kunna stoppa honom var ilskna svanar, sade han. 

Inga svanar kom och räddade honom och således höll jag i kameran när dårpippin kastade av sig kläderna och sprang ut i Östersjön...


Här kom han upp nydoppad och förmodligen i chock - han ser ju ganska glad ut.

Jag sade inte så mycket utan skakade mest på huvudet under denna högtidsstund i Jonas liv.

- Var det kallt? frågade jag naturligtvis.
- Ja det värker i fötterna, svarade han.

Sedan när vi satt i bilen hem gick jag in på den lokala vindsurfklubbens sida som har koll på vädret.


Det var 5 grader i vattnet...

Allvarligt talat tror jag att det som kan krympa kröp in och kommer aldrig mer ut...
Antagligen får han leva som kvinna hädanefter. Vi får se, kanske jag tar mig en titt ikväll och ser efter om den vågat sig ut...(men lovar verkligen ingenting)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar