tisdag 22 april 2014

Hemma

Så var vi hemma igen.
Vi var väldigt spända på att se vad 19-åringen hade hittat på den här gången när han varit ensam hemma.
Sist hade han ju haft fest...

Nå, denna gång fanns det inte så mycket spår. Utelampan på baksidan stod och lyste, vilket betyder att han har haft kompisar över, men det var också allt (ännu så länge - har väl inte varit runt överallt än)

Det enda som hänt var att 19-åringens glasögon hade gått sönder mystiskt. Ja, det hade bara hänt huxflux såklart. De saknade en skruv och det ena glaset låg bredvid.

Rådig som jag är (jodå visst är jag) hittade jag ett par av mina gamla avlagda brillor i en låda som hade en likadan skruv och så kunde jag fixa dem.

f

Här är hans fixade till vänster och mitt offer till höger. Är för tillfället nöjd över att jag har så svårt att slänga saker.

Hur går ett par glasögon bara sönder sådär? Jag misstänker självklart fuffens men har inga bevis. (tomma ölburkar eller så)
Nå, han fick gå blind som en mullvad i några dagar och fick antagligen huvudvärk när han spelade dator de här dagarna.
Lagom straff från Gud för han har säkert gjort något man inte ska..

Hur som helst är vi hemma igen. Jag är utmattad efter allt jobb och ligger och återhämtar mig i soffan.

En kopp kaffe vore gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar