torsdag 3 april 2014

Tungt

Om ni läser i nästa nummer av lokaltidningen om en jordbävning som skälvde i Upplands Väsby på kvällskvisten, så var det bara jag som tog tag i mitt liv igår och tränade lite.
Kroppen skumpade något fruktansvärt - faktiskt kunde man säga att jag var rejält lös i magen.

Värmde upp på cross-trainern och blev grymt uttråkad efter 2 sekunder. Kämpade mig i alla fall igenom 5 sekunder och skulle sedan hoppa hopprep...

Fick ett i julas och bröt den nya förpackningen nu (ja ni hör ju hur träningssugen jag varit under vintern). Började hoppa. Hade skor på mig och det dunsade så jag fick lov att ta av dem - tänkte inte ge grannen något mysterium att fundera över. Hopprepet slog hårt i golvet och jag placerade mig på mattan.

Det gick bedrövligt. Jag lyfte väl ca 1 cm över golvet och efter fem varv på repet kände jag att det här blir en svår kamp.
Luften blev tunn och benen blev spagetti - jag klarade väl några minuter.

Lade mig på golvet och gjorde ett par sit-ups sedan var jag klar.

Idag har jag lite, lite, lite, lite träningsvärk.

Vet inte om hopprep var rätt redskap för mig - jag tror inte att min kropp sitter fast på skelettet längre, den är bara en lös massa. Får prova något stillsammare tills jag har blivit lite starkare...

Hur som helst var inte rädda för skalv i framtiden - jag tänkte försöka fortsätta.

2 kommentarer:

  1. Helt fantastiskt skrivet Åsa , jag skrattar så tårarna rinner . :)
    Nettan

    SvaraRadera
  2. Tack Nettan :) så roligt att du hänger med mig här fortfarande!

    SvaraRadera