söndag 6 april 2014

Fest

Igår var det födelsedagsfest för två väninnor.
De bjöd på god mat och dryck.
18.00 drog det igång och vid 2-tiden på morgonen så rumlade vi hem.

Vi har ju nått en ganska mogen ålder nu, så vi skojade friskt om den och vår försämrade hörsel när vi sänkte musiken en aning för att kunna tjattra obehindrat och vi mindes skrattande tillbaka att vi festade ganska så vilt i vår ungdom. Det var en del roliga historier som drogs upp men som kanske helst borde lämnats kvar i någon minnets vrå. 

Allt är ju självklart preskriberat och vi är ju äldre nu.

Men hur det nu var så visade det sig fram på småtimmarna att det fortfarande går rätt vilt till när vi ses...

Plötsligt visar en av oss fram sin hand och säger:
- Ni kommer inte tro att det är sant..,


- Jag tuggade just bort min tand!...

Hej jädrar i min låda vad pensionärerna kan slå runt...det är så att tänderna flyger.

Jojo, festerna är lite annorlunda nu för tiden. Vid 2-tiden kom färdtjänst (Jonas) och hämtade oss och körde hem mig och några av tanterna.

Ålderskrisen låg om hörnet som ni förstår - men jag väljer nog ändå att se det som att fest där deltagare förlorar tänderna bara bevisar att vi bruttor fortfarande rockar och vet hur man slår klackarna i taket....Lite Charlie Sheen-party kan man väl likna det vid?...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar