måndag 28 april 2014

Oro

Vad händer? Jag var ute och Barbapappa-lufsade igen!?
Det är ju så kusligt när jag tänker på var det kommer att sluta med - att jag kommer susa runt det där spåret och se ut som Xena - krigarprinsessan...
Det tar nog runt fyra veckor till - sedan är det väl klart? Eller? Har jag överdrivet höga förväntningar, tycker ni? Fem veckor då?

Annars ser jag fram emot en liten långhelg till nu till valborg. Att jobba tredagarsvecka kan gå an sådär ibland.
Synd att det ska bli dåligt väder när man måste ut och titta på brasa. Inte så att jag blir alldeles paff, det brukar väl ganska ofta vara kallt just då...MEN...jag måste komma ihåg att rädda våran skörd undan oväder! (ni vet blomlådan vi odlar grönsaker i)

Och apro på det så har mamma inspirerats av vår bonniga beteende. Hon berättade just att hon grävt ner tre potatisar i vår blomrabatt därnere på Öland. Som Svante ska få skörda till midsommar är det tänkt.
Kors i taket säger jag - hon har inte odlat sedan brandskattningen av Visby...

2 kommentarer:

  1. Nu var du lite orättvis.... Första året var det faktiskt annat än gräs och kirskål i pallkragarna..... ;-))

    SvaraRadera
  2. Hehe..ja det kanske var lite orättvist - du odlar ju ändå pelargoner. Eller förresten räknas det inte att odla - när man SNOR sticklingar! =)

    SvaraRadera