söndag 23 februari 2014

Söndag kväll

Tar det lugnt här i soffan söndag kväll och väntar in den nya veckan.
Ni vet den veckan som man är rik i en dag och så dras räkningarna nästa dag och man är fattig igen?..
Helt okej vecka.
Apropå pengar och lön kan berätta att jag är otrogen mot min bank...Det har jag läst att man ska vara med gott samvete så det är jag.
Har länge tänkt att jag ska ta tag i sparkontot med den usla noll-räntan jag har och frågade tillslut min bank om jag kunde få något högre än 0.000000001% eller vad det nu var jag hade.
Tyvärr, sa min bankkontakt, det går inte...
Ja, ni förstår ju att jag harmset tog ut mina jordnötter och satte dem i en annan bank va? En sån där skum internetbank som nu kommer undra vad för stolle det är och om jag lyckats sälja lite skräp på blocket...
Min gamla bank har inte fått panik än.
Ingen har ringt och bönat och bett.
Konstigt....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar