tisdag 18 februari 2014

Lite tur i vardagen

Åkte för att köpa säng till Svante efter middagen idag.
Vi var rätt trötta, och halvsugna på detta uppdrag.
Kom fram till Jysk och hittade loftsängen vi var ute efter. Jonas hade kollat upp den på nätet och den skulle kosta 1900 kr. Madrassen fick köpas separat och den skulle gå på 500 kr. vi tyckte det var ett hyfsat pris.

- Den vill vi ha, sa vi till en tjej som jobbade där.
- Tyvärr, den finns inte inne, vi måste beställa den.
Våra mungipor åkte ner till knäna av besvikelse - inte kunde vi vänta till måndag?... Vår generation vill ha det som ska köpas NU och inte någongång sedan....
- Oj vad gör vi då, dividerade vi med varandra? Och så bestämde vi högt att vi åker snabbt till Jysk i Häggvik och ser om de har den.

Plötsligt frågar hon som jobbade där: Vill ni köpa demo-exemplaret? Ni får sängen och madrassen också för 1000 kr?

- Ja! Taget! ropade vi glatt och belåtet och skruvade isär sängen och bar ut den till bilen.

Svante blev överlycklig över sin nya säng och gubben och jag bråkade bara lite när vi satte ihop den.
Jag vet att han vid något ögonblick vrålade som en gorilla för att han som vanligt klämde något finger eller om det var foten som fick sig en törn denna gång. Jag förstår inte hur han alltid lyckas sätta någon kroppsdel i vägen så fort vi ska bära något. Jag orkade inte ens fråga om han gjorde illa sig (hörde ju det) och rynkade bara pannan medan jag väntade på att han skulle vråla färdigt.

Jag tycker han är helt otrolig, tror inte vi lyft eller flyttat en enda möbel utan att han klämmer något och vrålar...
Han säger att det är mitt fel också - att jag mejar in och ner honom med möblerna vi bär?...

Skulle inte tro det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar