onsdag 5 februari 2014

Frisyrer

Ja, det är ju ingen hemlighet att Ninjago är det som är hett här hemma.
För er som inte har småbarn än/längre kan det ju vara svårt att veta vad detta är. Det är helt enkelt ninjor i lego som har lite olika färger på kläderna och lite olika krafter.

Inte så märkvärdiga tycker Jonas och jag, men det skulle vi verkligen inte våga knysta framför Svante - han är dödligt förälskad i dessa lymlar.

Hur som helst tyckte jag att en av ninja-fröna hade en ganska tuff frisyr så jag sa: - Svante, vill du inte ha en sådan frisyr som Ninjago-Kai har? Den är så fin.

Så här ser den ut:


Kanske är jag inte främst när det gäller mode, men den var väl ganska fin, eller? Helt okej ju.

Svante svarade: - Nää, jag vill se ut som Ninjago-Saine i håret (en annan av krabaterna)
- Jaha, sade jag intresserat...
...och så väntade vi på att filmen skulle komma fram till där de visade Saine´s hår....

Här är Saine`s hår:


Eeeeeh????????
Vad säger man till sin lilla 5-åring när man ser denna styggelse till frisyr? Utbrister man "caramba, över min döda kropp"? eller sväljer man bara i fasa och säger - Jaha gubben, tyckte du om den?

Jag har inte bestämt mig än - sitter som slagen av blixten och försöker tänka....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar