tisdag 25 februari 2014

Pust för femtioelfte gången.

Ja, jag är nog en person som pustar mycket, det tror jag.
Jag suckar och stönar och andas högt som grädde på moset - underbart att vara nära när jag är mätt eller irriterad. Då pyser det luft från alla håll. (nu kommer min mamma säkert dra ett prutt-skämt - men vad hon än säger så ljuger hon - jag gör aldrig sådant)
.
Nu är jag mätt (som ni kanske gissade) och pustar varannan minut. Magen är proppfull med tomater igen...jojo, ni hör ju vilken renlevnadskvinna va?
Hjärnan fick ändå tuppjuck och tjatade och tjatade så att jag var tvungen att toppa upp min redan fulla mage med cashewnötter...

I morse sa dagis att de skulle ha maskerad imorgon. Det påstås att det har funnits lappar, men de måste varit på baksidan av något litet kvitto i så fall - Jonas och jag behöver plakat om vi ska se.
Vi ligger redan på minus som föräldrar när vi glömde att kidsen skulle klä sig i röda tröjor på alla hjärtans dag och Svante kom i grönt, så nu får det inte gå fel imorgon.

Pappa åkte ner till centrum och köpte en jättefin Batman-mask (batman gillar 5-åringen mycket), men när han fick den så trutade ungen med munnen och sade att han ville klä ut sig till ninja?
Han såg exakt ut som sin far och så blev jag lite sur och muttrade om curlade och bortskämda barn så att Svante blev ännu surare och sopade till mig med sin snutte-kossa!

Tisdagsdramatik så det bara svänger om det....Hur som helst så blir han ju såklart ninja imorgon. En balaklava (fisförnämt ord för rånarluva) över huvudet och mjukisbyxor. Piratsvärdet kan nog gå för ninjasvärd hoppas jag. Om fröknarna frågar vad han är utklädd till kanske jag säger värdetransportrånare...vi får se.

2 kommentarer: