torsdag 13 februari 2014

Dolda talanger

Knasig fråga  kanske, men har ni några dolda talanger?
Har ni kanske haft ett jobb någon gång i livet där ni haft en arbetsuppgift som ni optimerat så mycket att ni känner att ni är jädrigt duktiga på den? Att ni har känslan av att ni kanske är bland de snabbaste i världen att vika en kartong eller dunka post i en brevlåda? Kanske flippra hur bra som helst med roulette-markerna? Eller copy/paste in i excel som en gasell?

Kanske är jag ensam om det men det har hänt att jag under livets gång ibland tänkt att "tänk om det skulle vara en tävling i att "vraka choklad" som jag var tvungen att ställa upp i? Då skulle jag nog vinna"...(vraka choklad är en arbetsuppgift som fanns när jag jobbade på chokladfabriken = skära upp chokladpapper som kommit snett på kakorna och lägga chokladen i en tunna)

Hur som helst - på mitt jobb idag pysslar jag ofta med att med en pipett suga upp små mängder vätska och lägga dem i brunnar på en plastplatta. Ja, jag känner lite att jag skulle kunna vara bra på detta...

När jag var i San Diego på konferens så hände det sig så att - dra på trissor - det var en tävling i pipettering....


Jag blev alldeles till mig - klart jag ville tävla!!! Man utförde momentet med pipetten och sedan sattes plattan in i en maskin och lästes av. Maskinen bestämde hur duktig man varit. Bilder togs av någon där. Plötsligt ser jag på facebook bilder från denna tävling?...

Här är jag och min kollega i full koncentration.




Och det var också som jag trodde - jag var faktiskt i världsklass! Nä jag vann inte hela faderuttan - men så var det också första gången jag tävlade.

Här är tre av mina kollegor som också är av yttersta världseliten i denna sport - här står vi med våra guldmedaljer som bara de absolut bästa fick. (resten fick silvermedaljer eller typ en kaka) - och jag måste säga att det var en liten dröm som blev sann. Jag fick visa att all tid med den jädra pipetten har gett resultat!





Bara så ni vet så är jag väldigt nöjd med mig själv - Andra kan fjanta runt i det där OS som pågår nu - jag har redan hämtat hem en lika fin guldmedalj att sätta i något fint prisskåp så folk får beundra den...

Sååå...har ni några dolda talanger?

3 kommentarer:

  1. Men gud vilket bra kort på dej! Ny profilbild??

    SvaraRadera
  2. Och grattis förstås till den fina medaljen! Jennie

    SvaraRadera
  3. Tack Jempa! Rätt ok för att vara mig...guldmedaljen får mig att stråla..:)

    SvaraRadera