lördag 22 februari 2014

Ensam

Tidigt i morse blev jag tillfälligt ensamstående förälder när Jonas tog skidorna och smög ut ur huset för att åka till Sälen ett par dagar.
Jag gick upp med Svante och gav honom två smörgåsar och sedan gick jag en promenad med hunden.
Nu är jag redan trött på att vara ensamstående...

Det är en liten sak jag funderar över som jag aldrig frågade Jonas.
Han är ju i Sälen nu och ska åka Vasaloppet. När han har torterat sig och åkt de där 9 milen så kommer han ju att vara i Mora (om han inte åker vilse förstås)

Min lilla undran är hur han kommer tillbaka till bilen? Har han beställt taxi? Om det är någon stake i karln så vänder han väl och åker skidor tillbaka? Gustav Vasa hade inte tagit taxi i allafall så ska han följa i fädernas spår så är det bara att staka vidare efter målgång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar