onsdag 19 februari 2014

Oj då.

Min arbetsplats är lite speciell. Den är väldigt stor och det är väldigt många halvanställda/studenter som finns i lokalerna.

Nu undrar jag om det bara är jag som är fördomsfull, men om ni hör kombinationen: unga killar (mest) från hela jorden, gigantiska anonyma lokaler, studenter, birkenstock-tofflor och gemensamma kök...
I mina öron ringer katastrofklockor i alla fall.

Jag tycker själv att jag hör till den slarvigare delen av jordens befolkning och våra sängkläder byts med julgardinerna ungefär - men hör och häpna, på jobbet blir jag förbryllad varje dag över hur folk kan snuska ner (och vi har städare som kämpar där varje dag)

Öppna ett av de nya kylskåpen och du får en unken smäll av flera månader gammal surkål från tyskland, mikrougns-locken är fulla med mat och gamla, tomma matlådor skräpar överallt.

Tro nu inte att jag går och retar mig på detta - jag kommer först på morgonen och är ensam där ett tag när jag lägger in min lilla, prydliga matlåda - allt som skulle kunna reta mig åker ner i papperskorgen, ingen pardon. (jag njuter oerhört samtidigt)

MEN...nu har något hänt....
Tro det eller ej, det är någon som går och tar andras matlådor och antagligen käkar upp dem?...

För några månader sedan kom det ett mass-mail om detta till oss och då flinade jag lite och trodde det var något missförstånd.
Idag kom det ett rasande mail från vår administratör som (såklart) var ur-förbannad för att någon hade snott hennes mat idag.

Man häpnar självklart över att någon stjäl matlådor, men det som gör mig mer förvånad är att folk blev förbannade eller tyckte att hon (offret) använde mailen fel till ett sådant ärende.

Till saken hör att vi får hundra mail om dagen som innehåller strunt om att någon vill hyra ut sin lägenhet, eller någon som vill låna något eller försök att värva en till diverse klubbar eller att vi inte ska använda nödöppnaren på dörrarna osv i det oändliga....och det är det ingen som störs över...

Hur som helst - ni förstår ju att jag är lite upprörd. Bara tanken på att någon skulle sno min matlåda ger mig hjärtflimmer!
Alltså ta inte mat från en Slevin vill jag bara varna den här tjuven. Senast någon försökte på 80-talet så fick denne en gaffel huggen i ryggen...Jag kommer inte vara mildare nu på 2000-talet.

Jag är inte heller helt nöjd med reaktionerna (det skickades faktiskt otrevliga svarsmail) på mailet från tjejen som blev utan mat idag. Jag ska sluta upp bakom henne om folk börjar gnälla - det är så man blir opopulär - men vafan, mat är allvarliga saker..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar