lördag 15 februari 2014

Full fräs

Idag åkte vi till fruängen och hälsade på min lillasyster och hennes familj.
Hon har återvänt till den kungliga hufvudstaden från Sveriges regniga baksida (Göteborg) och just flyttat in i en nybyggd lägenhet.

Den var ursnygg och allt var så fräscht och nytt. Jag droppade nog lite saliv på golvet av avundsjuka...

Svantes kusin är en frejdig tjej som otåligt väntade på att blyga Svante skulle tina upp i pappas knä och börja leka. Det tog en liten stund och sedan lät de som ett gäng hojtande indianer när de lekte med en ny inplastad madrass.
De var alldeles svettiga efter ett tag och vi var svagt lomhörda.

Vi fikade gott och jag undrade vad de skulle ta sig till nu när de flyttat till hipsters paradise? Kommer ni förvandlas?
Men det var ingen fara, sa hon. Eftersom hon är infödd och uppvuxen här går det inte att bli sådär ängsligt bajsnödig över mode, inredning och barnuppfostran blev jag lugnad.
Inte för att jag är någon expert men man måste nog vara inflyttad från landet tror jag, för att bli en.

Vi åkte hem och fuskstädade eftersom vi får gäster ikväll. De kommer om en halvtimme...kommer bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar